19.01.16

Матеріал, що накопичує сонячну енергію

Науковці розробили новий матеріал, який здатний накопичувати сонячну енергію і віддати її пізніше у вигляді тепла. За рахунок малої товщини матеріал, який являє собою тонку прозору полімерну плівку, може бути нанесений на будь-які складні поверхні, в тому числі й на поверхню одягу. Він дає можливість частково вирішити  проблему  недоступності сонячної енергії в нічний час або під час поганих погодних умов. У більшості випадків ця проблема вирішується шляхом перетворення сонячної енергії в електричну і накопиченні електричної енергії в акумуляторних батареях. Всередині нового матеріалу також відбувається щось подібне, тільки енергія сонячного світла перетворюється не в електричну енергію, а в хімічну, яка може зберігатися як завгодно довго й без додаткових витрат може бути перетворена в тепло.

Ключовим компонентом матеріалу «сонячно-теплового акумулятора» є молекули азобензолу, які можуть перебувати в одному з двох стабільних станів, в «зарядженому» і «розрядженому». Енергія фотонів світла збуджує молекули цієї речовини і змушує їх перейти в «заряджений» стан, у якому вони можуть знаходитися як завгодно довго. Після цього, внаслідок впливу певної температури або інших факторів, ці молекули повертаються в «незаряджений» стан, віддаючи накопичену ними енергію у вигляді тепла.
Матеріал «сонячно-теплового акумулятора» є прозорим, що дозволяє використовувати його проти зледеніння стекол автомобілів і літальних апаратів там, де технічними нормами заборонено використовувати навіть дуже тонкі нагрівальні елементи. Прозора полімерна плівка може бути затиснута між шарами скла. Крім цього, енергії, накопиченої молекулами плівки, достатньо для нагрівання поверхні скла до 10°С при температурі навколишнього середовища в -20°С. Такий нагрів забезпечить виникнення тонкого шару води між склом і льодом, що дозволить видалити лід зі скла без найменших труднощів.
Крім звичайних автомобілів, новий матеріал може забезпечити більшу ефективність електромобілів, яким не доведеться витрачати дефіцитну енергію з акумуляторних батарей для підігріву стекол з метою запобігання їх обмерзання.

Немає коментарів: